vrijdag 20 juli 2012

Interview Steven Partiman

INTERVIEW STEVEN PARTIMAN
PART 1

Deze maand ben ik samen met Dyente langs geweest bij kunstenaar Steven Partiman.
Een kunstenaar die van alle markten thuis is, voor alles open staat en geen grenzen heeft.
Wij vonden zijn werk heel bijzonder en erg mooi, om jaloers op te worden ! Daarom hebben wij zo snel mogelijk contact opgenomen met Steven om hem te interviewen zodat wij alles te weten komen over zijn werk en zijn gedachte erachter ! Ik heb het erg naar mijn zin gehad tijdens het interviewen and i hope you´ll enjoy it !

GETTIN PERSONAL
Steven begon eerst met een persoonlijk gesprek, hij vind het fijn om eerst wat te weten te komen over degene waar hij mee praat en in dit geval door wie hij geïnterviewd word. Ik vond het ook erg fijn om eerst een persoonlijk gesprek aan te gaan, want ik voelde me meer op mijn gemak.

START THE SHOW
Snel daarna begon Steven zijn werk te laten zien en Dyente en ik waren meteen onder de indruk van hoe hij de kleuren gebruikt en er iets speciaals van maakt, het doel van Steven is om het schilderij zo te maken alsof het op je afkomt. Ik vind dat hij zijn doel meer dan behaald heeft !

Ik was erg onder de indruk van dit schilderij:  i’ll hit you with peace. 

Steven heeft dit schilderij gemaakt met olieverf op waterbasis gemengd met acryl, voordat hij begon heeft hij het ook een paar keer over gedaan totdat het echt werd wat hij in gedachte had. Hij blijft experimenteren en blijft ook alles proberen. Het schilderij is nog niet af en het ziet er nu al sprachtig uit, don't you think ??

LOOKING FOR INSPIRATION ?
Zijn inspiratie haalt hij van alles wat hij ziet en zelf ook mooi vind. Onder andere het schilderij hieronder, Grace. Vroeger was hij helemaal weg van haar toen hij rond de 8 jaar was, hij vond haar heel erg mooi en heeft altijd al een crush op haar gehad. Later toen hij ouder was, zag hij dat ze ook in een film van Charlie Chaplin heeft gespeeld. Hij is haar gelijk gaan googlen en zocht een portret van haar. Hij is meteen begonnen met schetsen en het resultaat is erg mooi geworden !


IS THAT PAINTING LOOKIN AT ME ??
Het hangt ervan af hoe hij begint met een schilderij, het is niet altijd hetzelfde. Soms begint hij met schetsen en begint hij met de achtergrond, soms andersom. Eerst de achtergrond en daarna het schilderij, daarmee kan je spelen met het schilderij en laat je het ook eruit springen. Hij wil het zo laten zien, dat je niet weet waar je moet staan, alsof het op je af komt. De man op dit schilderij is Andreas, een vriend van Steven. Bij dit schilderij heeft Steven dus  de tactiek gebruikt die ik net vertelde. Dit schilderij is ook nog niet af, but looks good though !


Steven is van alle markten thuis, hij vind een kunstenaar iemand die alles bezit. Als kunstenaar kun je alles.

SHE SAYS WHAT ?!
Waar Steven zelf heel trots op is, is zijn schilderij ‘south east angels’. Hij heeft hier een compliment van gekregen door een groot kunstenares uit Chili. Ze vond het schilderij  ‘amazing!’. Hij is haar zelf ook gaan googlen en bekeek haar werk, hij dacht “wauw, als zo’n iemand je een compliment geeft dan ben je goed bezig.” Zij vond dat south east angels een stijl bevat uit south america,oftewel de chika style. Zelf komt Steven uit een gezin van 3 vrouwen en een broer, maar zijn familie bestaat voornamelijk uit vrouwen, "gelukkig heb ik nu mijn 2 zonen om mijzelf en mijn broer bij te staan.. " Niet alleen Steven houdt ervan, hij heeft vaak complimenten gekregen en is gestimuleerd om ook zo vaak mogelijk een mooie vrouw te schilderen.


“Ik heb geen grenzen, en dat wil niet zeggen dat je het niet meer kan want je moet wel blijven oefenen. Zelf zal hij ook niet eindigen met alleen maar doeken”. Hij wil zo groeien dat hij groeit in de mode industrie of misschien wel in de beeldhouden industrie. Steven is hier ook mee bezig. "

Ik ben al bezig kleding te ontwerpen en ga waarschijnlijk ook beelden fabriceren/beeldhouwen".
Wees wel goed in wat je doet, sky's the limit. Steven is ervan overtuigd dat als je kunstenaar bent of modeontwerper, dat jij je vak en techniek beheerst en vakkennis hebt. Hij heeft ook mensen ontmoet die ervan overtuigd waren dat ze hun vak en techniek beheerste, maar raakte vaak teleurgesteld als bleek dat wat men beweerde, niet de waarheid was. Hij vindt het jammer als men een hype neerzet die een niet zo zeer kwalitatief, goed onderbouwd object of werk levert. Begrijp hem niet verkeerd hypes kunnen werken maar hedendaags willen de meeste mensen ook kwaliteit zien. Voor hem is het belangrijk dat je met liefde iets creëert, dit maakt het geen je gemaakt hebt, in zijn ogen zeer krachtig en men kan de passie die je er dan in hebt gestoken zien. Kortom, pluk de dag en practice what you preach en doe alles met liefde.


THE CONFESSIONS OF AN ARTIST
Steven is nooit ontevreden geweest over zijn eigen werk, wel heeft hij vaak gedacht van “waar ben ik nu weer mee bezig.” Hij past zijn werk vaak aan, ook als hij denkt dat zijn schilderij af is denkt hij vaak een week later van nee, hij is niet af. Hij is dus nooit ontevreden geweest over zijn werk, als je dat wel bent dan ben je ook ontevreden over jezelf en je techniek. Wat Steven ook altijd doet is, voor  dat hij begint aan een schilderij is googlen of zijn idee of schets al geschilderd is. Ook of hij concurrentie heeft en of het niet een techniek is die al bestaat. Hij vind het niet moeilijk om vernieuwend te blijven omdat je risico´s moet leren te nemen.” Tuurlijk kan het fout gaan, maar dan moet je ook durven die fout te herstellen. “



 Dit was part 1 van het interview, wil je meer weten ?? no worry. Aankomende dagen zal er een part 2 komen met de rest van het interview.

DUS HOU FANZINE IN DE GATEN !!